Polityka przetwarzania danych osobowych

Niniejszy dokument określa zasady, na jakich nasze biuro postępuje z danymi osobowymi naszych Klientów, a także określa zasady przechowywania i dostępu do informacji na urządzeniach Użytkownika za pomocą plików Cookies, służących realizacji usług świadczonych drogą elektroniczną żądanych przez właścicieli EMKA TRAVEL KAMIŃSKA ORZYŁOWSKA SŁUCKA SPÓŁKA JAWNA z siedzibą w Warszawie, przy ul. Branickiego 21/U2.

RODO

Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.

Informujemy, że spółka EMKA TRAVEL SPÓŁKA JAWNA z siedzibą w Warszawie, ul. Branickiego 21/U2, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000923523, NIP 9512443283, REGON 368009993 (dalej: „Spółka” lub „Administrator”) może przetwarzać Państwa dane osobowe w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej: „RODO”).

Co to są dane osobowe oraz jakie dane przetwarzamy?

Dane osobowe to każda informacja dotycząca osoby fizycznej pozwalająca na określenie tożsamości tej osoby. Dane te są zbierane w ramach korzystania przez Państwa ze stron internetowych, serwisów, w tym zapisywanych w plikach cookies. Przetwarzanie danych osobowych to operacje wykonywane na danych osobowych, a zwłaszcza zbieranie, utrwalanie, przechowywanie, opracowywanie, zmienianie, udostępnianie i usuwanie danych. Pozyskujemy następujące kategorie Państwa danych osobowych: dane teleadresowe oraz preferencje.

Informacje o Administratorze

Administratorem Państwa danych osobowych jest spółka EMKA TRAVEL SPÓŁKA JAWNA z siedzibą w Warszawie, ul. Branickiego 21/U2, wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS.

Administratorami Państwa danych osobowych są także nasi partnerzy (dalej „Partnerzy”), którzy istnieją w środowisku naszych usług. Współpracujemy z Partnerami, aby zapewnić najwyższy poziom usług oraz realizować działania marketingowe.

Dostawcy produktów, możliwych do zakupu za naszym pośrednictwem, są także Administratorami Państwa danych osobowych. Informacje o tych podmiotach znajdą Państwo w dokumentach takich jak Warunki uczestnictwa lub Ogólne Warunki Ubezpieczenia.

Kontakt z Administratorem:

  • Pisemnie: EMKA TRAVEL KAMIŃSKA ORZYŁOWSKA SŁUCKA SPÓŁKA JAWNA, ul. Branickiego 21/U2, 02-972 Warszawa.
  • E-mail: biuro@emka-travel.pl.

Dlaczego chcemy przetwarzać dane?

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w następujących celach:

  • realizacji usługi (podstawa prawna: Art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
  • wykonania obowiązków prawnych (podstawa prawna: Art. 6 ust. 1 lit. c RODO),
  • dochodzenia roszczeń wynikających z umowy (podstawa prawna: Art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
  • marketingu usług własnych w trakcie trwania umowy (podstawa prawna: Art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Komu możemy przekazać dane?

Państwa dane mogą być przekazane podmiotom przetwarzającym dane w związku z usługami, Touroperatorom, ubezpieczycielom oraz do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.

Jakie mają Państwo prawa?

Mają Państwo prawo do żądania dostępu do danych osobowych, sprostowania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Mogą Państwo cofnąć wyrażoną zgodę w dowolnym momencie, wysyłając wiadomość na adres: biuro@emka-travel.pl lub pisemnie.

Dodatkowo, mają Państwo prawo do:

  • przenoszenia danych,
  • wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.

Mają Państwo także prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Jakie są cele oraz podstawy prawne przetwarzania Państwa danych?

Każde przetwarzanie danych musi być oparte na właściwej podstawie prawnej, np. wypełnianie obowiązków wynikających z umowy, odpowiedzi na pisma lub realizacja interesów administratora.

Wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych jest dobrowolne i może być wycofane w dowolnym momencie.

 
Cel
Podstawa prawna
Okres przetwarzania

Umożliwienie zawarcia, a następnie realizacji umów zawieranych z nami lub za naszym pośrednictwem kontakt w sprawach dotyczących zamówienia, obsługa ewentualnego zwrotu lub rozpatrzenie reklamacji

Niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).

Przez okres niezbędny do realizacji umowy.

Obsługa ewentualnego zwrotu – odstąpienia od umowy.

Realizacja obowiązku prawnego (art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zw. art. 27 i nast. ustawy o prawach konsumenta).

Przez czas niezbędny do zakończenia obsługi zwrotu – odstąpienia od umowy.

Realizacja obowiązków ustawowych wynikających z przepisów podatkowych i przepisów o rachunkowości polegających m.in. na konieczności wystawienia rachunku za sprzedaż towarów oraz jego archiwizowanie.

Obowiązek prawny (art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zw. z art. 74 Ustawy o rachunkowości i innych dot. podatków).

5 lat od zakończenia roku kalendarzowego, licząc od następnego roku w którym miało zdarzenie powodującego powstanie obowiązku.

Świadczenie usługi dostępu do serwisu emka-travel.pl i ich funkcjonalności.

Niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).

Przez okres korzystania z usługi.

Świadczenie usługi prowadzenia, utrzymania i obsługi konta Użytkownika w serwisie emka-travel.pl

Niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), a w zakresie danych, które nie są niezbędne do świadczenia usługi – zgoda (art. 6 ust. 1 lit a RODO).

Przez okres korzystania z usługi lub do wycofania zgody.

Analizy i prowadzenia statystyk dotyczących aktywności (w tym nagrań rozmów telefonicznych) Użytkowników lub respondentów w celu zapewnienie najwyższej jakości obsługi.

Prawnie uzasadniony interes administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na analizowaniu aktywności Użytkowników oraz ich preferencji zakupowych w celu doskonalenia stosowanych funkcjonalności.

Do skutecznego zgłoszenia sprzeciwu.

Analizy aktywności Użytkowników i funkcjonowania serwisu, w tym ich interakcji z usługami oferowanymi za pośrednictwem serwisu, prowadzenie statystyk, aby wykryć działania niepożądane i potencjalne zagrożenia bezpieczeństwa.

Prawnie uzasadniony interes administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na dążeniu do zapewnienia bezpieczeństwa świadczonych usług oraz wykrywania działań na szkodę administratora.

Do skutecznego zgłoszenia sprzeciwu.

Marketing, w tym wysyłka newslettera lub ankiety badania satysfakcji na podany wcześniej adres email czy kampanie telemarketingowe realizowane za pośrednictwem połączeń telefonicznych.

Prawnie uzasadniony interes administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na możliwości oferowaniu Użytkownikom naszych usług.

Do skutecznego zgłoszenia sprzeciwu, nie dłużej niż 3 lata od podjęcia pierwszych działań marketingowych.

Marketing, w tym wysyłka newslettera, na podany wcześniej adres email czy kampanie telemarketingowe realizowane za pośrednictwem połączeń telefonicznych w oparciu o analizowanie i profilowanie danych w celach marketingowych produktów i usług Administratora.

Dobrowolna zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO.

Do czasu wycofania zgody, nie dłużej niż 3 lata od udzielenia zgody.

Marketing realizowany na zlecenie podmiotów trzecich, w tym analizowanie i profilowanie danych w celach marketingowych produktów i usług pomiotów trzecich.

Dobrowolna zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO.

Do czasu wycofania zgody, nie dłużej niż 3 lata od udzielenia zgody.

Opracowanie i udzielenie odpowiedzi na zapytanie lub inne zgłoszenie skierowane do administratora

W zależności od celu nawiązania kontaktu będzie to podjęcie czynności zmierzających do zawarcia umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) lub prawnie uzasadniony interes administratora (art. 6 ust 1 lit f RODO) polegający na możliwości przekazania odpowiedzi na pytanie lub zgłoszenie.

Do zakończenia komunikacji, wymiany korespondencji związanej z zapytaniem lub innym zgłoszeniem skierowanym do administratora.

Ustalanie i dochodzenia roszczeń lub obrona przed nimi (w tym z wykorzystaniem nagrań rozmów telefonicznych).

Prawnie uzasadniony interes administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na możliwości ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami.

Do czasu przedawnienia ewentualnych wzajemnych roszczeń, nie dłużej niż 6 lat od zakończenia roku kalendarzowego w którym zaistniało zdarzenie mogące stanowić podstawę roszczeń.

Obsługa wniosków oraz postępowań prowadzonych przez uprawnione organy np. sądy, prokuratura, organy ścigania, urzędy, które mogą dotyczyć danych użytkowników.

Obowiązek prawny (art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zw. z przepisami uprawniającymi odpowiedni organ do złożenia wniosku lub żądania).

Przez okres niezbędny do realizacji wniosku.

Obsługa wniosków dotyczących realizacji wynikających z RODO praw osób, których dotyczą dane.

Obowiązek prawny (art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zw. z art. 15-22 RODO).

Przez okres 5 lat od zrealizowania lub udzielenia odpowiedzi na wniosek.

Rekrutacja do badań użyteczności serwisu oraz analiza i opracowanie pozyskanych wyników.

Dobrowolna zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO.

Do czasu wycofania zgody, nie dłużej niż 3 lata.

 

Wykorzystanie ciasteczek („cookies”)

Cookies i inne podobne technologie

Administrator oraz Partnerzy zamieszczają informacje w formie plików cookies (tzw. ciasteczek) i w innej formie na urządzeniach końcowych (np. komputerze, laptopie, smartfonie, Smart TV) oraz uzyskują dostęp do informacji zbieranych z wykorzystaniem plików cookies i innych technologii identyfikujących urządzenia końcowe.

Pliki cookies stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika Usług, w tym portali i serwisów internetowych czy aplikacji. Cookies zawierają nazwę domeny serwisu internetowego, z którego pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalną nazwę. W plikach cookie przechowywane są informacje, które są często niezbędne do prawidłowego działania witryny internetowej. W plikach cookie może być przechowywany unikalny numer, który identyfikuje urządzenie użytkownika, ale na jego podstawie nie jest ustalana tożsamość użytkownika.

Strona internetowa wydawcy może umieścić plik cookie w przeglądarce, jeśli przeglądarka to umożliwia. Co ważne, przeglądarka zezwala stronie internetowej na dostęp jedynie do plików cookies umieszczonych przez tę stronę, a nie do plików umieszczonych przez inne strony internetowe.


Rodzaje plików cookies, które wykorzystujemy

Stosowane są pliki cookies dwóch rodzajów: „stałe” oraz „sesyjne”:

  • „stałe” – pozostające w przeglądarce internetowej urządzenia użytkownika do czasu ich usunięcia przez niego, bądź do z góry ustalonego czasu określonego w parametrach pliku cookies;
  • „sesyjne” – pozostające w przeglądarce do momentu jej wyłączenia przez użytkownika.

Ze względu na cel, jakiemu służą pliki cookies i inne podobne technologie, stosujemy ich następujące rodzaje:

  • niezbędne do działania usługi i aplikacji – umożliwiające korzystanie z naszych usług, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania;
  • pliki służące do zapewnienia bezpieczeństwa – np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania;
  • wydajnościowe – umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych i aplikacji;
  • funkcjonalne – umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez użytkownika ustawień i personalizację interfejsu użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej i aplikacji itp.;
  • reklamowe – umożliwiające dostarczanie użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań;
  • statystyczne – służące do zliczania statystyk dotyczących stron internetowych i aplikacji.

Pliki cookies wykorzystywane są w celu:

  • świadczenia Usług;
  • dostosowywania zawartości serwisów i aplikacji do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; np. pliki cookies pozwalają w szczególności rozpoznać urządzenie Użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  • tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy korzystają z serwisów i aplikacji, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości; badań i pomiarów oglądalności naszych Usług, treści redakcyjnych w tym reklam w celu analizy, oceny, wprowadzania, ulepszania i rozwijania naszych Usług, witryn, serwisów lub aplikacji; w tym celu też tworzymy segmenty Użytkowników, czyli odbiorców poszczególnych Usług i treści, czy ich kategorii;
  • prezentacji reklam, m.in. w sposób uwzględniający zainteresowania użytkownika czy jego miejsce zamieszkania (indywidualizowanie przekazu reklamowego) i z gwarancją wyłączenia możliwości wielokrotnego prezentowania użytkownikowi tej samej reklamy, remarketing polegający na wyświetlaniu reklam Klientów, których witryny odwiedzałeś lub których towarami lub usługami byłeś zainteresowany, np. kliknąłeś wcześniej w reklamę Klienta;
  • powiązania ze sobą wielu urządzeń należących do tego samego końcowego użytkownika na potrzeby realizacji jednego albo większej liczby celów opisanych powyżej;
  • dostosowania stron do preferencji użytkowników odwiedzających je;
  • pozyskiwania całkowicie anonimowych danych określających sposób, w jaki użytkownicy korzystają ze stron Emka Travel i ułatwienia im poruszania się oraz korzystania z nich;
  • zapewnienia wymaganych standardów bezpieczeństwa;
  • do zbierania statystyk Analytics.

Zarządzanie ustawieniami przeglądarki

Wszystkie nowoczesne przeglądarki internetowe pozwalają na włączenie bądź wyłączenie obsługi ciasteczek (domyślnie zazwyczaj jest ona włączona). Jeśli użytkownik zdecyduje, że nie chce otrzymywać plików ciasteczek, może zmienić ustawienia w swojej przeglądarce internetowej.


Inne technologie

Dla zapewnienia wygody użytkowania naszych serwisów używamy technologii Local Storage (LS), zbliżonej zasadą działania do plików cookies, mającej jednak nieco inne właściwości. LS to wydzielona część pamięci przeglądarki, służąca do przechowywania danych zapisywanych przez serwisy. Dostęp do niej może uzyskać tylko strona internetowa działająca w tej samej witrynie, z której dane zostały zapisane, jednak inaczej niż w przypadku cookies, nie są one wysyłane przez przeglądarkę przy każdym odwołaniu do serwera. Dane w LS są długotrwale przechowywane przez przeglądarkę i nie są usuwane po zamknięciu przeglądarki ani nie mają określonego czasu ważności. Podkreślamy, że nie używamy tej technologii w celu „śledzenia” lub identyfikowania użytkowników, a wyłącznie dla wygody i w celu świadczenia usług na jak najwyższym poziomie. Używamy technologii LS np. w celu zapamiętania ustawień, zachowania konfiguracji radia lub zapamiętania danych na temat zarekomendowanych wpisów.

Wykorzystujemy technologię Web Push, aby przekazywać Ci na bieżąco krótkie powiadomienia, w szczególności najświeższe wiadomości, informacje o naszych Usługach i oferty naszych Partnerów i Reklamodawców.

Powiadomienia przekazywane są w czasie rzeczywistym i obsługiwane przez przeglądarkę internetową, z której korzystasz. W tym celu w Twojej przeglądarce zapisany zostanie unikalny identyfikator. Aby otrzymywać od nas powiadomienia, musisz wyrazić zgodę. Zgodę na otrzymywanie powiadomień możesz w każdej chwili wycofać, korzystając z ustawień Twojej przeglądarki:

  • Internet Explorer
  • Mozilla Firefox
  • Chrome

Przetwarzamy dokładne dane dotyczące Twojej lokalizacji geograficznej

Wykorzystujemy w tym celu technologię udostępnianą przez przeglądarkę internetową, z której korzystasz. Następnie wykorzystujemy dokładne dane dotyczące lokalizacji geograficznej na potrzeby realizacji jednego albo większej liczby celów przetwarzania, takich jak dostarczenie Tobie informacji na temat pogody w miejscu, w którym się znajdujesz, informacji drogowych, zaprezentowanie reklam restauracji znajdujących się w pobliżu. Abyśmy mogli korzystać z danych o Twojej precyzyjnej lokalizacji, musisz wyrazić zgodę.

Zgodę możesz w każdej chwili wycofać, korzystając z ustawień Twojej przeglądarki:

  • Internet Explorer
  • Mozilla Firefox
  • Chrome
  • Urządzenia Apple

Zarządzanie ustawieniami przeglądarki

W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie informacji w formie plików cookies i innych podobnych technologii w urządzeniu końcowym Użytkownika.

Jeśli jednak nie zgadzasz się na zapisywanie i odbieranie informacji w plikach cookies, w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).

Zarządzanie ustawieniami:

  • Mozilla Firefox
  • Internet Explorer
  • Chrome
  • Safari
  • Opera

Więcej informacji na temat plików cookies i innych podobnych technologii znajdziesz na stronach:

  • wszystkoociasteczkach.pl
  • youronlinechoices.com

W sekcjach „Pomoc” menu przeglądarek internetowych.


Odpowiedzialność za brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową

W związku z nowelizacją przepisów dotyczących odpowiedzialności przedsiębiorców w umowach zawieranych z konsumentami (art. 43 l ustawy o prawach konsumenta), przedsiębiorca odpowiada za brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową w przypadku, gdy brak ten ujawnił się w ciągu dwóch lat od momentu dostarczenia treści.

W przypadku stwierdzenia braku zgodności treści cyfrowej z umową, konsument ma prawo żądać przywrócenia jej do stanu zgodności z umową, a przedsiębiorca ma obowiązek to uczynić, chyba że jest to niemożliwe lub wymagałoby nadmiernych kosztów.


Podstawa prawna

Podstawa prawna wykorzystania plików cookies:

  • Art. 6 ust. 4 pkt 8 oraz art. 7 pkt 11a ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym
  • Art. 43l ustawy o prawach konsumenta